Compania Apple a fost amendată cu suma de 25 de milioane de euro pentru că a încetinit în mod intenționat funcționarea modelelor mai vechi de iPhone, fără să anunțe și utilizatorii.

Franța tocmai a amendat 27 milioane dolari Apple pentru încetinirea intenționată a telefoanelor iPhone

Direcția Generală pentru Concurență, Consum și Supresia Fraudei (DGCCRF), a declarat vineri într-un comunicat de presă că actualizările de software ale Apple lansate în 2017 ar fi probabil să determine anumite telefoane să încetinească și că Apple a indus în eroare clienții prin nu le spune despre schimbare și nu le permite să revină la software-ul mai vechi.

DGCCRF a declarat că Apple a fost de acord să plătească amenda – o sumă echivalentă cu veniturile pe care Apple le realizează în mai puțin de trei ore, pe baza ultimului raport trimestrial al câștigurilor – precum și a postat un comunicat de presă pe site-ul său web pentru o lună, recunoscând amenda.

Actualizările, care au afectat modelele iPhone 6, iPhone 7 și iPhone SE, au limitat nivelurile de performanță maxime sau „îngroșate” pentru a împiedica dispozitivele să încerce să atragă prea multă putere de la îmbătrânirea bateriilor și ar putea cauza dispozitivul să se prăbușească.

Cu toate acestea, DGCCRF a spus că Apple nu a reușit să informeze utilizatorii că problemele cu care se confruntau sunt rezultatul actualizărilor software sau că înlocuirea bateriei – mai degrabă decât a întregului telefon – ar putea rezolva lucrurile. De asemenea, Apple nu a permis proprietarilor de dispozitive să revină la versiunile anterioare ale software-ului său, ceea ce înseamnă că erau blocați cu capacele de performanță.

Apple s-a confruntat cu reacții semnificative pentru practica în afara Franței, inclusiv multiple procese care au determinat în cele din urmă compania să își ceară scuze și să emită unele înlocuitori de baterii gratuite pentru clienții ale căror telefoane au fost afectate. În 2018, un paznic italian a amendat, de asemenea, Apple și Samsung în jur de 5,7 milioane de dolari pentru telefoanele vechi, și Apple 5,7 milioane de dolari suplimentari pentru că nu le oferă clienților informații clare despre modul de înlocuire a bateriilor.